CRO is de continue zoektocht om meer conversies uit je bezoekers te halen. Een verschil van een half procent meer conversie kan voor jouw website een enorm verschil maken πŸ’Έ. Van mijn ervaring bij KPN en andere grote webshops weet ik dat het miljoenen aan euro’s kan betekenen.

Conversieoptimalisatie is een topsport waarbij je iedere dag probeert je website of app te verbeteren. Op basis van data en psychologie. Wat je doel ook is: meer conversies, meer inlogs, meer interactie of bezoekers langer op je website houden.

Kunnen A/B-testen op mijn website?
Vaak is een simpele vuistregel dat om te experimenteren er 1000 conversies per maand nodig zijn, of 30.000 bezoekers per maand. Als organisaties dat hebben, dan alsnog weten ze vaak niet waar ze moeten beginnen met testen: welke pagina’s hebben de meeste potentie, en wat is de testcapaciteit. Daarbij kan helpen. Daarna kunnen we samen deze capaciteit volop benutten en zoveel mogelijk testen opzetten om te leren en conversie te verhogen.

Hypotheses voor testen kunnen uit het bedrijf komen, maar ook uit iets dat je hebt gezien bij een concurrent, uit de data of uit je call center. Het is belangrijk al deze hypotheses te verzamelen en dan te beslissen welke de meeste impact heeft. Ook hier kan ik (data-driven) bij helpen om ideeΓ«n te prioriteren.

Wanneer er niet genoeg traffic is om te A/B-testen kan er ook gedacht worden aan gebruikerstesten of een CRO Expert Audit. Ook zette ik alle conversieverbeterpunten voor webshops in een sheet, zodat iedereen kan optimaliseren als een miljoenenwebshop.

Zo help ik conversie of registraties te verbeteren:


βœ… Of volg me op Linkedin om op de hoogte te blijven.

Hoe ziet een experimenteerproces eruit?

Een voorbeeld.